Receptek, ötletek, tanácsok kezdö és tapasztalt konyhatündéreknek.
Nincsen e blogban egyetlen étel sem,melyet magam-legalább párszor-el ne készítettem volna.

A legtöbb receptet anyukámtól tanultam. Remélem,hogy sok örömöd telik majd az étkek elkészítésében,és a siker sem marad el.


Aranygaluska



Isteni íze van a diós kelt tésztának,ami le van öntve forró vanília sodóval…..hmmmm. Szerintem nem is kell,hogy ennél többet írjak :D

Hozzávalók:
Tészta:
50dkg liszt
3dkg élesztő
2,5dl tej
8dkg olvasztott vaj
2.ek cukor
2db tojássárgája
pici só

Töltelék:
20dkg darált dió
1citrom reszelt héja
3ek. cukor

10dkg vaj a kenéshez
2csom. Haas vanília sodó por + tej

 
Az élesztőt felfuttatjuk 1dl langyos tejben,1kk cukorral.  Majd összekeverjük a liszttel,a maradék tejjel,a vajjal,a cukorral,a tojássárgájával és a sóval. Dagasztjuk,és duplájára kelesztjük. Addig a töltelékhez a hozzávalókat összekeverjük.  A vajat megolvasztjuk. A tésztát  ujjnyi vastagra nyújtjuk,és kerek pogácsaszaggatóval  félkörben kiszaggatjuk a tésztát. Vajjal kikent tepsibe vagy formába rakjuk a tésztát egymás mellé,nem szorosan.  Lekenjük a vajjal és jól megszórjuk a dióval. Jön még egy réteg tészta,ezt is megkenjük vajjal,és megszórjuk dióval. Ezt addig csináljuk,míg el nem fogy a tésztánk. 1/2 órát kelesztjük és előmelegített sütőben 170C-on 30-35 percig sütjük.  Vanília sodóval tálaljuk.








4 megjegyzés:

  1. Már régóta készülök aranygaluskát sütni. Azt hiszem megadtad az utolsó lökést :) Mentettem a receptet.

    VálaszTörlés
  2. Mi nagyon szeretjük,remélem nektek is ízleni fog :)

    VálaszTörlés
  3. Annyira szeretem az aranygaluskát - hetek óta készülök sütni, de eddig még nem értem odáig, mindig valami más készül... :) De most már egy fincsi leves után "összedobom". ;-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úgy legyen :D Én is leves mellé készítettem:)

      Törlés