Receptek, ötletek, tanácsok kezdö és tapasztalt konyhatündéreknek.
Nincsen e blogban egyetlen étel sem,melyet magam-legalább párszor-el ne készítettem volna.

A legtöbb receptet anyukámtól tanultam. Remélem,hogy sok örömöd telik majd az étkek elkészítésében,és a siker sem marad el.


Képviselőfánk


Gyerekkoromban nem nagyon szerettem a képviselőfánkot,mindig előnyben részesítettem a puncstortát,Rigó Jancsit, Fekete erdő tortát :)  De most,hogy már én is el tudom készíteni a családomnak,így az egyik nagy kedvenc lett.

Hozzávalók:

10dkg vaj
pici só
2,5dl víz
20dkg liszt
5db tojás

krém:
1csom Dr. Oetker Házi Krémes krém
8dl tej
tejszínhab
 
A vizet egy lábasban a vajjal és a sóval felforraljuk,majd beleöntjük a lisztet és fehéredésig gyorsan kevergetjük. Akkor jó mikor egy fehér réteg keletkezik a lábas oldalán és alján. Levesszük a tűzről,langyosra hűtjük ,majd egyenként beleütjük a tojásokat. Minden tojás után jól elkeverjü a tésztát. Sütőpapírral bélelt tepsibe nyomjuk a tésztát,amit nyomózsákba teszünk. Vagy két kiskanállal halmokat rakunk a sütőpapírra. 1/2 órát pihentetjük,majd forró 220C-os gőzős sütőben készre sütjük. Az ajtót szigorúan tilos kinyitni,mert összeesika a süti. A kisűlt fánkokat kihűtjük és félbevágjuk. A krémport kikeverjük a tejjel és a fánkokba töltjük,majd tejszínhabot nyomunk rá. Megszórjuk porcukorral.









5 megjegyzés:

  1. Nagyon csinik lettek! Még sosem készítettem, de szívesen kipróbálnám. Ez a dr. oetker krém tényleg igazán finom? Nem érdemes házi krémmel kísérletezni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm :) Nekünk nagyon ízlik ez a krém,de lehet sima kikeverős pudinggal is elkészíteni,meg persze házi krémmel is,kinek melyik ízlik. Én most próbálom visszafogni a tojásfogyasztásomat,úgyhogy ezzel a krémmel próbáltam ki,és nagyon finom lett:)

      Törlés
  2. Nagyon szépek lettek tényleg, mi is szeretjük, mindig másféle krémmel töltöm, hogy ne unjuk meg:)

    VálaszTörlés
  3. Szépek lettek nagyon! Ez nálunk is nagy kedvenc és ezerképpen variálható!

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm,tényleg nagyon sokféleképpen variálható ez a süti :)

    VálaszTörlés