Receptek, ötletek, tanácsok kezdö és tapasztalt konyhatündéreknek.
Nincsen e blogban egyetlen étel sem,melyet magam-legalább párszor-el ne készítettem volna.

A legtöbb receptet anyukámtól tanultam. Remélem,hogy sok örömöd telik majd az étkek elkészítésében,és a siker sem marad el.


Kovászos uborka


Tegnap végre elkészült a várva várt kovászos uborka. Nagyon finom lett,mi nagyon szeretjük. Én képes vagyok magában megenni 2-3db uborkát :)  Ezért sajnos nem sokáig tart,úgyhogy készülhetek lassan az utánpótlásra :D

Hozzávalók:  5 literes üveghez

kb.3-3,5kg uborka
2 ek. só
6 gerezd fokhagyma
6 db babérlevél
1 cs. kapor
1/2 marék egész bors
1 vastag szelet kenyér
géz vagy pelenka

2,5l vizet felforralunk a 2ek. sóval, és hűlni hagyjuk. Az uborkát jó alaposan megmossuk,a végeit levágjuk és bevágjuk az uborkát majdnem végig. Az üveg aljára tesszük a kaprot,a 3db fokhagymát,a 3db babérlevelet,és a bors felét. Ezután szépen sorba belerakjuk az uborkákat az üvegbe. Mikor kész beleöntjük a kihűlt vizet és a tetejére tesszük a maradék fokhagymát,babérlevelet,borsot. Nagy négyzet alakú gézbe (én most pelenkát használtam) beletesszük a kenyeret,és jól bebugyoláljuk,kötünk rá még egy csomót is. Majd az uborkák tetejére tesszük,egy kicsit belenyomjuk. Ha sok vizet szívna fel akkor öntünk még rá. Egy lapos tányérral lefedjük,és napos helyre tesszük. 3-4 nap alatt elkészül az isteni finom koviubi.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése