Receptek, ötletek, tanácsok kezdö és tapasztalt konyhatündéreknek.
Nincsen e blogban egyetlen étel sem,melyet magam-legalább párszor-el ne készítettem volna.

A legtöbb receptet anyukámtól tanultam. Remélem,hogy sok örömöd telik majd az étkek elkészítésében,és a siker sem marad el.


Rakott krumpli



Az egyik nagy kedvenc, méghozzá őszibarack befőttel, én így szeretem a legjobban :)

Hozzávalók:
1kg krumpli
6db tojás
1szál kolbász
10db virsli
1nagy doboz tejföl + 1db tojás
só,bors,pirospaprika

A krumplit héjastul megfőzzük és megpucoljuk, vagy nyersen hámozzuk meg és karikázzuk fel. Én az utóbbi módon szoktam készíteni. A kolbász héját leszedjük és felkarikázzuk, majd nagyon kevés olajon egy kicsit átforgatjuk, hogy kisüljön a zsírja. A tojásokat 10percig főzzük, majd hideg vízbe tesszük hűteni. Mikor már nem annyira forró, megpucoljuk. A tejfölt kikeverjük a tojással, a sóval,a borssal,a pirospaprikával.  A virsliket hosszába kettévágjuk. Tepsinek az aljába lerakunk egy sor krumplit, sózzuk, majd 3tojás felszeletelve, a virsli és a kolbász fele, majd meglocsoljuk a tejfölös öntettel. Ráteszünk még egy sor krumplit,sózzuk,majd a maradék tojást, a virslit,a kolbászt is rárakjuk. Meglocsoljuk a tejföllel, és rátesszük az utolsó sor krumplit, sózzuk, és erre ráöntjük a maradék tejfölt, és meglocsoljuk a kolbászból kisült zsírral. Esetleg megszórhatjuk sajttal. Letakarjuk alufóliával és előmelegített sütőben addig sütjük amíg a krumpli nem puhul meg,majd fólia nélkül megpirítjuk a tetejét. Tejföllel, savanyúsággal kínáljuk.




2 megjegyzés:

  1. Mi is nagyon szeretjük. Még sosem ettem befőttel, nekem valami savanyúsággal az igazi:)De ebből is látszik, hogy mennyiféleképpen lehet egy ételt enni, elkészíteni:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A családom többi tagjai is savanyúsággal szereti,csak én vagyok a kivétel :)

      Törlés