Receptek, ötletek, tanácsok kezdö és tapasztalt konyhatündéreknek.
Nincsen e blogban egyetlen étel sem,melyet magam-legalább párszor-el ne készítettem volna.

A legtöbb receptet anyukámtól tanultam. Remélem,hogy sok örömöd telik majd az étkek elkészítésében,és a siker sem marad el.


Lekváros bukta


A párom imádja,így elég sűrűn kell,hogy elkészítsem neki. Én nem annyira szeretem,így pár darabba kakaós krémet teszek :)


Hozzávalók:

50dkg liszt
3,5dl tej
2,5dkg élesztó
5ek. gyümölcscukor
csipet só
1db tojás
10dkg olvasztott ráma margarin
20-25dkg sűrű barackíz

a tetejére 12dkg ráma margarin

Az élesztőt felfuttatjuk egy kis langyos tejben,1kk cukorral.  A lisztet a cukorral,a sóval,a maradék langyos tejjel,a felfuttatott élesztővel és a tojással dagasztani kezdjük. Közben az olvasztott margarint is beleöntjük. Lágy tésztát kapunk,nem kell megijedni. Tetejét meghintjük kevés liszttel és duplájára kelesztjük. Jól belisztezett deszkán 1centi vastagra nyújtjuk és kb 7cm-es négyzetekre vágjuk. Mindegyik közepébe 1kiskanálnyi lekvárt teszünk,azután föltekerjük. A tetejére a margarint megolvasztjuk. A tepsit vékonyan kikenjük margarinnal és szorosan egymás mellé tesszük. Minden egyes darabot körbekenünk olvasztott vajjal. Meleg helyen még 15 percig kelesztjük. Majd előmelegített sütőben 180C-on 25 percig sütjük.






4 megjegyzés:

  1. Nagyon szép foszlós. Nálunk mindenki szereti szerencsére. :)))

    VálaszTörlés
  2. Koszonom szepen a receptet, eletem elso buktaja es tokeletes lett :) nagyon jo az oldal

    VálaszTörlés