Receptek, ötletek, tanácsok kezdö és tapasztalt konyhatündéreknek.
Nincsen e blogban egyetlen étel sem,melyet magam-legalább párszor-el ne készítettem volna.

A legtöbb receptet anyukámtól tanultam. Remélem,hogy sok örömöd telik majd az étkek elkészítésében,és a siker sem marad el.


Szilvás rácsos pite






Hozzávalók:
60dkg liszt
30dkg ráma kocka
15dkg porcukor vagy gyümölcs cukor
1db tojás
1dl tej
1ek. tejföl
1cs. sütőpor
pici só
fahéj
citromhéj
1db tojássárgája a kenéshez

Töltelék:
kb. 0,5kg szilva
barack lekvár
csipet fahéj
Tojás a tetejére

A lisztet összekeverjük a sütőporral és elmorzsoljuk a vajjal,azután hozzáadjuk a többi alapanyagokat és jó alaposan összegyúrjuk. Fél órára betesszük a hűtőbe pihenni. A szilvát megmossuk,kimagozzuk és cikkekre vágjuk,majd megszórjuk fahéjjal és óvatosan összekeverjük a kezünkkel. A tészta 2/3 részét kinyújtjuk ujjnyi vastagra és a tepsibe rakjuk,megszurkáljuk villával,megkenjük lekvárral és a szilvákat szépen rátesszük a tetejére. A maradék tésztából elkészítjük a rácsokat,majd tojással lekenjük a tésztát. Közép meleg sütőben 25-30 percig sütjük. Fahéjas porcukorral megszórjuk a tetejét.










2 megjegyzés:

  1. De jól néznek ki a szilva-szeletek a rácsok alatt!
    A héten elkészítettem és ma közzétettem a Pilóta kekszedet úgy, hogy belinkeltem Nálad a receptet. Köszi még egyszer, nagyon jól sikerült! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kösz,elég gusztára sikeredett :) Láttam,nagyon jók lettek a kekszek! Örülök,hogy sikere volt,én is köszi :)

      Törlés